Thursday, December 7

Iskalni marketing














Iskalni marketing na spletu - najbolj učinkovito orodje direktnega marketinga

Iskalni marketing oz. trženje s pomočjo spletnih iskalnikov je relativno nova trženjska disciplina, ki v zadnjih nekaj letih tako v ZDA kakor tudi v EU in Sloveniji doživlja razcvet, ki si ga je marsikdo pred kratkim še težko predstavljal.

V zadnjih nekaj letih je iskalni marketing postal najbolj razširjena in priljubljena oblika spletnega oglaševanja, merjeno v povrnitvi investicije (ROI) in količini denarja, ki ga podjetja namenjajo zanj. V svetu je po zadnjih raziskavah IAB iskalni marketing v lanskem letu dosegel 37 odstotno letno rast. V enakem obdobju lani je Najdi.si beležil skoraj identično rast oglasnih prihodkov (36 %), predvsem po zaslugi vzpona iskalnega marketinga, ki predstavlja blizu 2/3 oglasnih prihodkov Najdi.si.

Definicija iskalnega marketinga
Iskalni marketing je najlažje ponazoriti s konkretnimi primeri. Podjetje, ki se na primer ukvarjaz izdelavo spletnih strani, lahko na iskalnikih, kot je Najdi.si, uporabi naslednje tri oblike iskalnega marketinga.
Prva možnost je zakup sponzorirane povezave -tekstovnega oglasa, ki se na vrhu strani z rezultati prikaže vsakič, ko nekdo v iskalnik vpiše »izdelava spletnih strani«, »izdelava web strani«, »izdelava internet strani« itd. V tem primeru podjetje ne plača samih prikazov oglasa,
ampak le za tiste potencialne kupce, ki jih oglas tako zanima, da nanj kliknejo.
Druga možnost je zakup ekskluzivnega grafičnega oglasa na ključne besede, ki se prav tako pojavi na strani z rezultati iskanj vsakič, ko nekdo v iskalnik vpiše zakupljeno besedo ali besedno zvezo.
Tretja oblika iskalnega marketinga je najem podjetja oz. strokovnjaka za optimizacijo spletnih
strani; ta lahko doseže, da se podjetje na določene ključne besede visoko pojavlja na neplačanih rezultatih iskanj.


Iskalni marketing je oblika direktnega marketinga, vendar ima pred klasičnimi oblikami direktnega marketinga, kot je npr. direktna pošta ali telefonski marketing, prednost. Iskalni marketing posreduje informacije potencialnim kupcem v trenutku, ko si jih želijo. Sodeč po raziskavah so želene informacije običajno posredno ali neposredno komercialne narave, kar pomeni veliko verjetnost, da je ta obiskova lec v eni od faz nakupnega procesa (primerjanje cen, odločanje o nakupu...). Če pomislimo na prezasičenost z oglasi tako ni čudno, da je isklani marketing kar 35x učinkovitejši od npr. direktne pošte, seveda v fazi pridobivanja kupca ( vir: webSourced, Inc )
Članek je bil objavljen v Profitu 6.12.2006 in tudi v Financah 15.5.2006

NAZAJ

0 Comments:

Post a Comment

<< Home